2011. április 12., kedd

Töltött paradicsom és a köles

A hétvégén jöttek a párom ifjúkori barátai, pici babástól.  Nem akartam nagy felhajtást,sütés- főzést csinálni,de valami csak kell... Előrántottam az egyik szakácskönyvem és megreformálva megcsináltam a töltött paradicsomot. Gondoltam jó lesz a fiaimnak is,mert nem feltűnő,hogy nem rizs van benne /amit imádnak/ és még egészséges is. Ráadásul az első próbálkozásom nem igazán jól sikerült a kölessel. Így pihentettem egy kicsit ezt a dolgot. Szóval nem mertem nagy adagot csinálni,mert féltem, hátha sok lesz és mehet a kutyának (aki alig van itthon  :D). Így csak  6 db parit vágtam fel. Tetejét szépen levágtam és az aljukat is hogy biztosan álljanak a tepsiben,de azért ne legyen lukas az alja. Kiskanállal kivájtam a belsejüket és kis zöld fűszerrel megbolondítva (kakukkfű,rozmaring) összeturmixoltam. Serpenyő elő, szalonna bele, zsírjára sütni. Imádom a ropogós kis darabokat. Miután ezeket kiszedtem bele a hagyma dinsztelni, majd fokhagyma. Ezután a csészényi köles. Megforgattam a zsírban,hogy jól belepjen minden szemet, majd rá az ugyanannyi víz, plusz a turmixolt paradicsom belső. Így főtt kb. 10-13 percet,de nem kell teljesen puhára főzni,mert még megy a sütőbe ahol még puhul tovább. Közben ugye tovább ízesítettem, ki-ki ízlés szerint. Ezután kiskanállal belekanalaztam a kölest a paradicsomokba és kis paradicsom levet még öntöttem alá a tálba. Majd be a sütőbe kb 45 perce,150-160 fokon. Nekem elektromos sütőm van, és alsó-felső sütésre tettem.

A sikerét nem mondom...Az egészséges ételeket hírből sem ismerő fiúk, (vagy csak abból) úgy ették a köleses paradicsomot, hogy valószínűleg háromszor ennyi is elfogyott volna. A párom is nagyon dicsérte és előadta magát, hogy ő már mostanában csak ilyet eszik. Pff.. No igen... ilyet is!!! De még sokszor győz a cukor éhség nála és na gyerünk gyorsan kapjunk be valamit. Nem sok édesség lakozik nálunk a spájzban,de az édes kekszeket ilyenkor mindég megdézsmálja, majd rájön,hogy egy ismét a cukor-blues tipikus tünetei.
Én meg csak  bólogatok....És örülök,hogy önmagától jut el ide, pedig nem is olvasott róla,csak én amit meséltem.

Ja és a gyerekeim amíg mi ettünk aludtak és kint játszottak (ki-mit) és naná,hogy semmi nem jutott belőle. Így állok neki és délutánra elkészítem ismét nekik.

Legközelebb végre elérek oda,hogy leírjam nektek,hogy éppen hol is állok a reformok területén jelenleg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése